Fii la curent cu cele mai eficiente metode de optimizare a afacerii tale.

Abonează-te la newsletter!

Cum Generati Automat Ofertele de Vanzare in Sistemul CRM


Indiferent de industria din care faceti parte sau de profilul companiei, unul din scopurile principale este de a vinde. Fie ca este vorba de o vanzare propriu-zisa sau intr-un mod indirect, cum ar fi „vinderea” imaginii companiei. Cu asta va poate ajuta CRM-ul in mod special.

O parte din intreg procesul de vanzare este reprezentat de ofertare. Aceasta este etapa importanta care are impact asupra potentialilor Clienti prin modul de prezentare al acesteia.

Prezentarea trebuie sa aiba un set de caracteristici si aspecte bine tratate.

Acestea sunt:

  • sa fie usor de inteles
  • formatul prestabilit
  • prezenta tuturor informatiilor necesare

Cat timp alocati pentru generarea ofertelor in momentul de fata? in mod normal, generarea manuala a unei oferte pentru un client necesita atentie sporita si trebuie sa contina informatii precum:

  • informatii generale – reprezentantul de vanzari trebuie sa caute un set de informatii discutate pe durata colaborarii pentru a putea adapta oferta Clientului.
  • partea de prezentare a produselor – realizarea unei prezentari detaliate a produselor, astfel incat sa fie pe intelesul clientilor
  • partea de ofertare – atasarea produselor pe care Clientul le-a solicitat. De asemenea, in cadrul sectiunii de ofertare, reprezentantul de vanzari trebuie sa calculeze manual totalul ofertei, TVA-ul si de la caz la caz, discount oferit.

Daca ar fi sa calculam cat ne-ar lua generarea ofertei de la 0, ar insemna mai mult de 50% din timpul petrecut la birou intr-o zi normala, ceea ce ar inseamna ca reprezentantii de vanzari sa se focuseze pe un set de activitati mai restrans.

Cu siguranta ati fost pus in situatia in care ati fost presat de unul din clientii dumneavoastra care solicita oferta intr-o perioada foarte scurta de timp: „Daca nu primesc oferta astazi, o sa semnez cu o alta companie.” „De ce dureaza asa mult? Vreau sa primesc oferta astazi!”.

Cum va ajuta CRM sa evitati astfel de situatii?

1. Dispuneti de un format prestabilit de prezentare a produselor care poate fi folosit de toti reprezentantii

In cadrul generarii automate a ofertelor in CRM dispuneti de prezentari generale ale produselor atasate de admin-ul contului. in acest mod tot ce trebuie sa faceti este sa selectati prezentarea pentru produsul ce urmeaza a fi adaugat in oferta.

Accesul la aceste prezentari il au toti reprezentantii de vanzari carora li s-a permis accesul de catre admin.

2. Generati oferte intr-un timp foarte scurt

Daca in mod normal generarea ofertelor necesita alocarea a mai bine din 50% din ziua unui reprezentant de vanzari, in momentul in care optati pentru generarea ofertelor prin intermediul sistemului CRM este vorba doar de 5-10 minute:

  • adaugati informatiile generale pe care le luati din sistem
  • atasati prezentarea incarcata de admin-ul contului pentru produsul in cauza
  • adaugati produsele din baza de date
  • setati cantitatea, discount-ul acordat si alte specificatii pe care trebuie sa le stie Clientul (ex: “Oferta este valabila pana la data de:”)

Completand toate aceste campuri, nu ramane decat sa generati oferta. Toate calculele sunt facute automat in sistemul CRM, iar intregul set de activitati nu dureaza mai mult de 15 minute, putand ulterior sa trimiteti oferta Clientilor.

Sistemul CRM ofera un potential de crestere enorm pentru companiile care il folosesc. Daca nu sunteti convinsi, dati click aici ca sa aflati despre 5 Secrete Incredibile pe care nu le stiti despre CRM

3. Pastrati toate datele in sistem

Generarea ofertelor este realizata pe baza discutiilor purtate de-a lungul timpului cu clientii in cadrul carora ati identificat nevoile pe care le-ati identificat si caracteristicile prezentate de Clienti.

Se intampla adesea, ca din cauza neatentiei, unele informatii sa fie omise, cauza ce contribuie la starea de nemultumire a Clientilor.

Cu generarea ofertelor prin intermediul Sistemului CRM nu apare posibilitatea de a omite informatii. De asemenea nu se vor genera oferte care nu se vor plia pe nevoile prezentate de Clienti.

De ce? Dispuneti de toate informatiile de care aveti nevoie in acelasi loc, iar sansele de a gresi sunt diminuate.

Dupa generarea ofertei nu ramane decat sa o trimiteti Clientului. In mod normal etapa de realizare a ofertei dadea batai de cap reprezentantilor de vanzari. Asta se intampla din cauza multitudinii de calcule. Insa prin intermediul CRM-ului agentii vor trebui doar sa completeze niste campuri, ce va dura doar 10-20 de minute.

Aflati cum functioneaza generarea automata a ofertei testand Zimplu CRM.